Thursday 11 May 2017

Rindu pada matrikulasi


Wahh lama tak berblogging aduhh...busy lah.  Now dah tak busy sebab sekarang dah habis matrik. Upp upp Rasa lega dah habis. Dah tak ada homework, dah tak ada kerja bergroup,  dah tak ada kelas tambahan, the most important is no problem. Benda-benda macam ni lah buat saya rasa lega yang teramat pula bila lepaskan. Tapi saya akan rindu lah mana hidup kat matrik, dengan kawan-kawan sekeliling,makan jaga, ketawa sama-sama. Ya rindu sangat. Baru beberapa hari tinggalkan matrik and dah rasa rindu.



Time kat matrik ni, semuanya kawan. Walaupun kawan tu fake pun tetap kawan. Kita yang perlu layan ataupun tidak. Tiap-tiap petang lepas makan mesti karaoke. Tak kisah lah lagu apa. Lagu english ke korea ke semua lenjan. Tak tahu kenapa memang seronok kalau dapat lepaskan stress sama-sama. Nanti bila nak mandi pulak, sorang mesti tunggu sorang mandi. Alahai sweet tak kami semua.

Gosip?? Hahaha benda tu hari hari buat. Kalau tak gosip tak sah. Roommate aku nie memang banyak cerita dia.  Dengan cerita dia ni lah saya terhibur. That make me miss them so much. Bilalah lagi nak macam ni. Bila lagi nak buat semua ni. Bila lagi nak shopping tak ingat dunia. Bila lagi nak jenjalan sana sini.

Tu belum kira yang classmate pulak. Ada yang gila-gila ada yang pandai, ada yang biasa, and ada yang jadi pengubat hari kita. Memacam perangai sampai saya sendiri tak pening dengan mereka-mereka yuhhh.




Waa beruntung adik-adik yang masuk matrik, dapat rasa pengalaman yang sama macam saya. Jangan fikir susah di matrik tapi fikir memori yang korang semua akan rasa. Insyaallah semuanya manis-manis belaka.

No comments:

Post a Comment