Thursday 18 December 2014

fesyen colour block



Assalammualaikum  semua..
Apakah awak semua fikir semasa memilih baju? Mesti warna nya ye kan?tak pun baju yang mana sesuai.. mesti awak semua pernah dengan colour block kan? Sekarang semua pakai warna warni dah macam pelangi pun ada juga.

revolusi K-POP tengah menguasai dunia sekarang. Kalau kita pergi shopping mall kita akan lihat warna baju,seluar dan kasut di pakai mengikut warna berbeza.
Maksud saya dengan warna berbeza ialah seperti pakai baju warna pink then seluar pakai warna putih.. kalau dahulu orang akan pakai seluar jeans berwarna hitam sekarang ni orang pakai jeans warna warni dan pelbagai corak ,right?
Sebenarnya dari dahulu lagi fesyen colour block dah wujud Cuma sekarang baru popular. Kalau kita tengok kat luar sana orang hentam jer pakai warna apa sampai jadi badut. Ada yang kat luar sana tak yakin dengan pakaian yang digayakan, takut diketawakan.

 

                 


Hari ni Miss Unknown nak kongsi kan macam mana nak pilih pakaian mengikut warna  yang sesuai.
First semasa awak semua pilih baju contoh ye awak ambil warna oren.. biasanya orang tak ambil warna oren sebab warnanya menyerlah sangat .. then jika awak pakai tudung awak mesti lah pakai tudung berlainan warna dari baju, awak boleh amik tudung berwarna krim. Ia mungkin akan menggelamkan warna oren pada pakai awak.(amaran jangan sesekali mengambil warna tudung yang akan membuatkan fesyen colour block awak tak menjadi like merah,kuning,hijau). Jika diantara kita yang tidak bertudung awak boleh memakai accessori seperti cekak rambut yang berwarna lebut seperti putih. After that, warna yang sesuai bagi seluar pulak harus lah berwarna putih supaya pakaian dan tudung/accesori awak semua nampak menyerlah dan kelihatan lebih ceria.

 

Tips daripada Miss Unknown is bila pakaian kita berwarna terang tudung dan acessori mestilah berwarna gelap supaya tarikan pada wajah kita lebih kelihatan.

No comments:

Post a Comment