Wednesday 12 August 2015

Kejujuran dalam setiap perkara

Assalamualaikum alhamdulillah bertemu kita lagi yep haha nampak tak calon ustazah ini berkata-kata. Katanya nak jadi ustazah tapi diri sendiri tak terus lagi haha. Berubah sedikit demi sedikit kan.
Entry malam malam buta macam nie adalah kejujuran. Maaflah sempat update entry pada malam hari. Siang hari sibuk memanjang. setiap orang dalam muka bumi milik Allah ini tidak terlepas melakukan dosa. Tidak kira lah dosa kecil ataupun dosa besar termasuk lah menipu. Adakah menipu itu baik?adakah menipu itu membawa kebaikan?semestinya tidak bagi miss. Apa yang baiknya jika kita menipu. Malah keberkatan jugak tidak akan dicurahkan kepada kita.
Sepatutnya kita seharusnya jujur dalam setiap perkara. Tidak kisah lah walaupun untuk kebaikkan. Jujur itu penting dalam setiap segi. Perhubungan jugak memerlukan kejujuran. Jika kita tak jujur bukan kah ia akan menimbulkan kesangsian. Tetapi jika kita jujur bukankah hidup kita diberkati Allah. Bukan itu sahaja masyarakat juga akan mempercayai kita.
Apa akan jadi jika kita terus menipu?dibenci Allah sudah tentu. Hilang kepercayaan masyarakat. Walaupun kita bercakap benar,orang tak akan mempercayai kita lagi jika kita pernah menipu orang. Miss jugak pernah kene di tipu memang sangat menyakitkan you know. Rasa macam dikhianati pun ada jugak.

Hihi miss tak rasa nak story lebih panjang sebab ini menyebabkan sensitivity orang ramai. Okay lah sampai sini sahaja entry kali ini.

When it come to me i can't look back anymore

1 comment:

  1. salam.. info yang sgt bermanfaat. Jemput join giveaway kita http://missdae.blogspot.my/2015/09/giveaway-10-missdae.html

    thank you so much :)

    ReplyDelete