Friday 6 February 2015

Masa itu Emas





Bismillahirrahmannirahim

kejam celik dah masuk bulan 2. wah!!! exam pun dah nak dekat. Study masih main-main lagi. Asyik blogging jer hahahahha.

dah sebulan naik sekolah macam-macam kat sekolah Miss berlaku. sekarang sekolah miss buat sukan pagi then lepas rehat belajar penatnya!!! stresss.. Ahad ni ada kawad kaki banyak ye ..letek Miss macam nie.



Jadual belajar Miss pun dah tersasar. yadoii!!
bagi seorang student kita tak boleh biarkan masa yang lapang di isi dengan perkara yang tidak berfaedah. kita mesti cuba sedaya upaya mengisikan masa yang ada dengan menyiapkan kerja sekolah. Kalau tiada kerja sekolah , kita buat ulangkaji pelajaran yang lepas. kalau tak malas sangat kita buat lah aktiviti yang berfaedah seperti membaca buku. Jangan pula kita layan COC ..sekarang ramai yang main game tu..apa yang faedah ye pun tak tahu lah.

Miss bagi sedikit tips kepada rakan seperjuangan Miss tentang cara pengurusan masa Miss.
OKaya yep
1. First, pada hari sekolah dari hari Isnin hingga Jumaat..balik sekolah rehat selama dua jam then siapkan homework sampai 3 atau 4 jam..ia mencukupi bagi Miss.

2.pada waktu malam,mungkin antara kita ada masuk tuition kan?so,ikut jer jadual anda semua. Dalam pukul10 mesti dah balik rumah kan?ambil masa 1 jam untuk ulangkaji pelajaran.

3.last but not least, bagi sape-sape yang tak ambil tuition seperti Miss,ambil masa dalam 4 jam untuk ulangkaji.

Tips yang Miss bagi mungkin berkesan pada sesetengah orang sahaja termasuk Miss. Jika tak boleh, buat lah jadual peribadi untuk pengurusan masa yang lebih baik.

itu sahaja lah yang Miss dapat kongsi kan hari ini.di harap tips ini dapat membantu anda semua dalam menghadapi exam  besar.so,mulai sekarang cuba menggunakan masa yang ada untuk study agar kita akan sama-sama berjaya. Kalau ada tips yang boleh dikongsikan boleh comment Miss.

p/s:4 jam tu ada rehat jugak okay..jangan tak rehat pulak..

No comments:

Post a Comment