Friday 20 March 2015

Fokus dalam kelas

 
hai korang semua. Lama tak buat update entry. Tengah cari bahan nak buat entry. Dah macam assignment pulak nak buat entry hahaha.Bakal Student universiti katakan. Perasan lah Miss nie. Tak salahkan nak berangan sikit haha.

fokus tak kami?kelas addmath

sapalah yang pakai baju merah tu?


Fokus dalam kelas.Awak semua fokus tak dalam kelas?mungkin 15 minit mula kelas kita fokus selepas itu terus malas nak fokus. Betul tak? Miss pun macam tu jugak.Memang mula-mula kelas rasa macam rajin jer nak fokus tapi bila dah 15 minit berlalu perh ngantuk sahaja. Lagi-lagi kalau dalam class addmath rasa nak baring jer.

Bagaimana nak fokus dalam kelas?Miss ada jugak cari website tentang ni. Banyak juga lah entry tajuk ni. Ikut pengetahuan Miss yang Miss baca dan dengar. Niat dalam hati itu penting untuk fokus dalam kelas. Jika kita niat dari awal lagi untuk belajar,pasti kita akan terus fokus tanpa rasa mengantuk.

Sediakan air masak semasa berada disekolah. Sekurang-kurangnya satu botol air segar. Apabila dalam kelas ,mesti rasa mengantukkan?so kalau mengantuk baca basmallah untuk yang muslim dan tarik nafas perlahan serta minum. Pasti lepas tu kita boleh fokus dalam kelas.

Yang paling penting kalau nak fokus dalam kelas. Pegang lah pensil kat tangan tu. Tulis nota apa yang patut supaya kita akan terus fokus tanpa rasa mengantuk.

Kalau rasa tak boleh fokus jugak, ambillah masa beberapa minit untuk pergi ke tandas. Tapi jangan pulak ambil masa yang lama. Kang tertinggal pulak pelajaran tu.

So,lepas nie boleh kita bersama-sama fokus dalam kelas. hahaha jangan tidur pulak. nanti satu benda pun tak masuk dalam otak. Sampai sini sahaja entry kali ini.Maaf jika ada kekurangan. Bye oppa and unnie

first time pakai spec..tanpa cermin

2 comments:

  1. huuhuuuhuuu...dulu masa sekolah add math pling tak suka..hahaha...sebab ta paham...enjoy ur study ^^
    good luck anyways!

    ReplyDelete