Friday 6 March 2015

Pakai Tudung untuk Berfesyen ke?


Bismillahirrahmannirahim...
Morning to the world that we live..speaking London lagi haha.
dah jawab salam belum. Jawab jangan tak jawab.


                  
Now,let's being serious
Pada zaman serba teknologi ini,banyak kita lihat ramai muslimah pada zaman ini sudah berhijrah dengan memakai tudung (alhamdulillah) . Tetapi ada khabar angin mengatakan mereka hanya memakai tudung kerana hanya ingin berfesyen. Ya ALLAH minta dijauhkan lah.

Kalau kita lihat banyak fesyen tudung yang dipersembahkan. Memang cantik tapi salah terlalu berfesyen sehingga menampakkan aurat para muslimah. Adakah itu tudung? Bukan ke dalam Islam ALLAH menyuruh melabuhkan tudung mu? bukankah kalau bertudung labuh nampak lebih cantik dan manis?

Ayuh para muslimah kalau itulah niat hijrahmu tukarkan dengan niat yang baik. Jangan memperlekehkan ajaran Islam yang indah. Sungguh keji perbuatan begitu.

Fesyen dan wanita memang tak boleh di pisahkan. Mestilah kita cemburu kalau melihat orang lain berfesyen,berstyle..mesti kita nak juga kan? Tak salah nak berfesyen tapi jangan sampai aurat kita terdedah dan kita niat nak memakai tudung hanya kerana ALLAH. Barulah betul perbuatan kita. Bukannya memakai tudung tapi pergi kelab malam.huhu

sampai disini  sahaja untuk entry kali ini. insyallah kalau ada jodoh kita berjumpa lagi.
SALAM IKHLAS DARI MISS 

No comments:

Post a Comment