Tuesday 17 March 2015

Kebaikan Menghirup Udara Segar


 
 

Selamat pagi teman mayaku.Wow pagi yang sejukkan?Tidur kat atas katil mesti best but seorang muslim tak boleh tidur balik selepas solat subuh haha. Itu yang Miss hirup udara segar pagi yang sungguh double triple segar. Rasa nyaman bila dapat jogging sekejap kat taman tadi.

Nak hirup udara pagi yang segar ni bukan kena jalan-jalan tau,buat lah exercise sikit.Biar kurus badan ceh cantik bahasa Miss yang ini hahaha. Bila kita exercise sambil menghirup udara segar pagi,oxygen dapat dihantar cepat keseluruh badan. So,bila masuk kelas kita tak rasa mengantuk dan letih. Then kita rasa cergas.  

Bila kita hirup udara pagi ni,tanpa kita sedar kita dapat release tension,stres,migrain and what so ever lah. Udara pagi nie bagus untuk kesihatan. Pada jam 3 pg hingga 7:30 pagi udara ye sangat menyegarkan dan dijamin bersih.Tak ada pencemaran yang cemar udara pagi ni.Masa tengah hirup tu,tutup mata then bayangkan seperti di New Zealand pada musim sejuk huhu.

Menghirup udara pagi juga akan membuat kita rasa tenang. Rasa tiada masalah dalam dunia ni. Otak pun rasa kosong jer seperti sedang fly. Tak ada lah sampai macam tu. 

So lepas jangan tidur lepas solat subuh. Bangun then buat warm. Lepas tu keluar dari rumah buat lah jogging ke exercise ke. Hirup udara yang segar tu. Biar hilang tension yang bersarang kat kepala tu.

okay lah sampai sini sahaja entry kali ini. Bye oppa and unnie

3 comments: